Contact

x

Starten met Predictive Analytics? Deze 4 tips helpen je op weg

12 februari 2020, Ruud Blommaert, 3 min leestijd

Blog - 

Predictive analytics klinkt voor veel organisaties als een ingewikkelde discipline. Misvattingen zijn dat je heel goed moet zijn met cijfertjes en dat het een soort wetenschappelijk onderzoek is waarvoor je eerst specialisten in huis moet halen.

Hoe Predictive Analytics rust brengt in de supply chain

27 januari 2020, Nico Buwalda, 3 min leestijd

Blog - 

Het kunnen voorspellen van de klantvraag is van levensbelang voor alle partners in je supply chain. Jaren geleden was dat nog een enorme uitdaging. Met predictive analytics kun je de betrouwbaarheid van jouw voorspellingen sterk verbeteren.

news blog image

Starten met Predictive Analytics? Deze 4 tips helpen je op weg

12 februari 2020, Ruud Blommaert, 3 min leestijd

Predictive analytics klinkt voor veel organisaties als een ingewikkelde discipline. Misvattingen zijn dat je heel goed moet zijn met cijfertjes en dat het een soort wetenschappelijk onderzoek is waarvoor je eerst specialisten in huis moet halen.

Bekijk blogbericht
news blog image

Hoe Predictive Analytics rust brengt in de supply chain

27 januari 2020, 3 min leestijd

Het kunnen voorspellen van de klantvraag is van levensbelang voor alle partners in je supply chain. Jaren geleden was dat nog een enorme uitdaging. Met predictive analytics kun je de betrouwbaarheid van jouw voorspellingen sterk verbeteren.

Bekijk blogbericht
news blog image

CFO’s, opgelet: IFRS16 compliance is niet zo moeilijk

9 juli 2018, 2 min leestijd

De nieuwe leasestandaard IFRS 16 zorgt voor ingrijpende veranderingen. De financiële administratie van leasecontracten moet op de schop, want al die contracten dienen terug te komen in het jaarverslag.

Bekijk blogbericht
news blog image

Waarom data de vierde productiefactor is

23 april 2018, 4 min leestijd

Natuur, arbeid en kapitaal zijn de drie traditionele productiefactoren. Inmiddels mogen we stellen dat data de vierde productiefactor geworden is. In dit blog verkennen we de data op productiebedrijven.

Bekijk blogbericht
news blog image

Hoe blijft een Formule 1-wagen met BI maximaal presteren?

21 februari 2018, 3 min leestijd

SAP HANA verandert de wereld van analyseren. Wat voorheen uren kostte, kan nu binnen minuten. Dus de verleiding om binnen het core business ERP-systeem rapportages te draaien, is groot.

Bekijk blogbericht
news blog image

IT en de financiële professional: van intelligence naar insight

24 november 2017, 2 min leestijd

De afgelopen 25 jaar heeft technologie een enorme impact gehad op de finance-functie binnen organisaties. De finance-afdeling heeft niet alleen de beschikking gekregen over veel meer data.

Bekijk blogbericht
news blog image

Aan de slag met IoT? Versterk je Master Data Management!

18 april 2017, 3 min leestijd

Internet of Things (IoT) gaat onze businessmodellen, productiviteit en zelfs onze manier van leven veranderen. Maar ben je klaar om optimaal te profiteren van IoT? Ik leg je uit waarom.

Bekijk blogbericht
news blog image

5 tips voor een succesvolle BI implementatie

10 april 2017, 3 min leestijd

Veranderingen binnen een organisatie verlopen zelden vlekkeloos. Weerstand, scepsis, onzekerheid, angst en zelfs pure woede: ik heb het allemaal gezien, zeker bij Business Intelligence (BI-)implementaties.

Bekijk blogbericht
news blog image

Robotisering: bedreiging of kans?

30 maart 2017, 3 min leestijd

Robotisering en automatisering spelen een steeds grotere rol in ons leven en de maatschappij. Mijn oudste zoon heeft onlangs gelukkig gekozen voor een school die veel aandacht heeft voor IT-onderwijs. Ik denk dat hij daarmee zo goed mogelijk is voorbereid op de arbeidsmarkt van de toekomst, waarin robotisering een prominente plek inneemt. Maar hoe zit het met huidige generatie? Hoe gaan we nu en straks om met de banen die mogelijk door robotisering verdwijnen?

Bekijk blogbericht
news blog image

Big data hoeft niet zo "big" te zijn

23 maart 2017, 6 min leestijd

Elke retailer wil meer inzicht in de doelgroep om relevante gepersonaliseerde content te kunnen bieden en zelf het klantgedrag te beïnvloeden. Het buzzword om dit te bereiken: big data.

Bekijk blogbericht