Contact
7 november 2019, Jeroen Zijderveld, 9 min leestijd
Met iedere nieuwe release groeit SAP S/4HANA, maar het is lastig om te bepalen hoe u erop vooruitgaat. In dit blog worden de belangrijkste verbeteringen onder de loep genomen.
11 maart 2019, Sander Vermeer, 4 min leestijd
Voorspelt u de vraag naar producten om inkoop, voorraad, productie en levering optimaal af te stemmen? In deze blog leest u waarom u zich beter kunt richten op de werkelijke vraag naar producten.
Productiebedrijven kunnen zich niet meer uitsluitend richten op het maken en verkopen van producten. Om relevant te blijven richten steeds meer producenten zich op servitization.
Ik pas liever voor de ‘u vraagt, wij draaien’ projecten. Deze zijn naar mijn inziens niet van deze tijd. Een ERP-systeem implementeren en daarna de deur achter me dichttrekken: ik geloof er niet in.
Organisaties in de maakindustrie moeten hun interne goederenstromen zo efficiënt mogelijk inrichten. Toch loopt het vaak stroef bij één specifieke schakel in dat proces.
Productieafdelingen en magazijnen in de maakindustrie werken vaak met de meest moderne technologie. De onderlinge afstemming is gek genoeg een traditioneel, papieren proces.
Als auto’s steeds meer gaan lijken op digitale apps, is het bijna logisch dat automotive-bedrijven zich ontwikkelen tot digitale organisaties. Maar hoe pakt u dat aan?
Natuur, arbeid en kapitaal zijn de drie traditionele productiefactoren. Inmiddels mogen we stellen dat data de vierde productiefactor geworden is. In dit blog verkennen we de data op productiebedrijven.
De maakindustrie verandert. Zo draait alles om de klant, gebeurt alles digitaal en doet mass customization zijn intrede. Door deze impactvolle ontwikkelingen zien veel bedrijven zich genoodzaakt om intern mee te veranderen.
Een steeds meer bepalende klant en pijlsnelle technologische ontwikkelingen. De maakindustrie barst van de veranderingen. Spelen bedrijven daar niet goed genoeg op in, dan kan dat fataal zijn.