Contact

x

IoT case: "HANOS doet ervaring op met IoT"

13 januari 2017, 2 min leestijd

In de decembereditie van het VNSG magazine staat een mooi artikel over een Internet of Things pilot die op dit moment bij HANOS loopt. De pilot is bedoeld om voor HANOS nieuwe kansen in beeld te brengen. In het interview vertellen Ctac’er Frank Koppen en Erwin Calot (HANOS) over de kansen en mogelijkheden die IoT kan bieden voor HANOS.

Het inzetten van IoT kan voor retailers veel voordelen opleveren, zoals real time inzicht in data, en de informatie hieruit meteen kunnen gebruiken om bij te sturen. Je kunt zo meteen ingrijpen, in plaats van achteraf constateren. Aan de hand van heat mapping kun je de route van klanten in je winkel bepalen en beïnvloeden. Een ander voorbeeld: Via internet krijgen consumenten tegenwoordig al gepersonaliseerde aanbiedingen, gebaseerd op voorkeuren en eerdere aankopen. Maar door het inzetten van Internet of Things kan dit nu ook in fysieke winkels.

Met de overstap naar SAP zijn voor HANOS technisch gezien alle beperkingen om IoT in te zetten weggenomen. Dit wil echter niet zeggen dat ook alles daadwerkelijk ingezet gaat worden. “Dromen vinden we prima, maar we gaan een technologie pas implementeren als die echt aansluit op onze business values en normen en waarden. Het gaat ons om de juiste beleving, service en kwaliteit” besluit Calot het interview.

Meer lezen over IoT en de kansen voor HANOS? Het hele artikel vind je in het VNSG Magazine, of lees de blog "Wat kan IoT doen voor uw businessmodel?" van Frank Koppen.