Contact

x

Ctac migreert SAP-omgeving en werkplekken van BrandLoyalty naar Azure Cloud

16 december 2020

Den Bosch, 16 december 2020 - Business & Cloud Integrator Ctac heeft recent de SAP-omgevingen van BrandLoyalty, specialist in loyaliteitsprogramma’s voor de retail, met succes gemigreerd naar de Azure Cloud. Daarnaast zorgde Ctac in een apart traject voor de uitrol van nieuwe werkplekken op basis van zijn Modern Workplace-concept, dat ontwikkeld is op basis van Microsoft-technologie. Ctac is door BrandLoyalty ook gekozen als partner om de komende jaar het beheer van de SAP- en werkplekomgevingen uit te voeren.

BrandLoyalty – onderdeel van het Amerikaanse Alliance Data Systems (ADS) – koos na een RFI- en RFP-traject voor de aanbieding van Ctac. Belangrijke redenen daarvoor waren de brede en diepe ervaring van Ctac met dit type SAP-migraties en werkplekontwikkeling. Ctac gebruikt voor de migratie een in eigen huis ontwikkeld framework, dat er borg voor staat dat de overstap gestructureerd en vergaand geautomatiseerd verloopt. Daardoor zijn menselijke fouten nagenoeg uit te sluiten en zijn klanten verzekerd van een stabiele en veilige omgeving. Daarnaast wist Ctac goed de vertaalslag te maken van de technologie naar de business. Voor gebruikers zijn beschikbaarheid en veiligheid van applicaties en data cruciaal. Downtime leidt heel snel tot schade voor de business.  

Door de migratie en de nieuwe werkplekken profiteert BrandLoyalty volop van alle voordelen van de public cloud. Zo is capaciteit snel op en af te schalen en kan het bedrijf voor bijvoorbeeld nieuwe projecten of voor test en ontwikkeling de vereiste compute-capaciteit alleen dan inschakelen als een team eraan werkt. Op die manier is het bedrijf niet alleen veel flexibeler voor wat betreft de inzet van IT, maar bespaart het ook op IT-kosten.

Verder biedt de nieuwe werkplekomgeving met onder andere alle Office-applicaties, SharePoint en Teams optimale mogelijkheden om binnen en buiten het bedrijf samen te werken. Voor de campagnes die BrandLoyalty ontwikkelt, zijn intensieve communicatie en samenwerking een eerste vereiste. Door de inzet van de Azure Sentinel-beveiligingstechnologie werken medewerkers wereldwijd op een veilige manier met elkaar. Alle werkplekken worden centraal beheerd met de cloudoplossing van Microsoft. 

Over BrandLoyalty
Het in ’s-Hertogenbosch gevestigde BrandLoyalty ontwikkelt wereldwijd klant specifieke loyaliteits-concepten en -campagnes – met name voor retailers –waarmee zij op een positieve wijze consumentengedrag beïnvloeden. Het bedrijf is marktleider en heeft haar succes te danken aan het verbinden van retailers, consumenten en merken. Jaarlijks lopen er meer dan 200 loyaliteitsprogramma’s in meer dan 50 landen, waarmee BrandLoyalty een lach op het gezicht tovert van miljoenen consumenten. Niet voor niets is BrandLoyalty’s slogan ‘We love happy people’.

Om te zorgen dat ook de volgende generatie bestaat uit ‘happy people’, wijzigde BrandLoyalty onlangs haar bedrijfsdoelstelling naar ‘Next generation happiness’. Door bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma’s gefocust op educatie over actuele problemen in de wereld zoals obesitas of de opwarming van de aarde, maar ook door het bouwen van een duurzaamheidsstrategie vanuit de kern van het bedrijf probeert BrandLoyalty zich in te zetten voor een betere toekomst voor de volgende generatie.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. Ctac biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en SaaS-oplossingen voor de woningcorporatie en het commercieel vastgoed, respectievelijk Fit4Woco en Fit4RealEstate. Ctac bestaat in 2020 28 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate. Over 2019 realiseerde Ctac een omzet van EUR 82 miljoen.
 
Ctac heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeels-bestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch naast vestigingen in Wommelgem (BE) en Parijs (FR).
 
Bij Ctac werken ultimo september 2020 405 medewerkers (ultimo 2019: 397 medewerkers). Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.

Download PDF