Met 16 winkels in alle grote steden maakt Galeria Inno al bijna 125 jaar integraal deel uit van het retaillandschap in België. Het Duitse Galeria Karstadt Kaufhof is het moederbedrijf van Inno en heeft een loyaal klantenbestand dat blijft groeien.
Extended Warehouse Management (EWM)
Het warenhuis werkte samen met Ctac om de digitale basis te leggen voor de transitie naar een echte omnichannel business. Om de digitaliseringsstrategie te realiseren, nam het bedrijf SAP S/4HANA in gebruik. Ctac bouwde aan een nieuw, solide en clean SAP Core-platform dat een breed scala aan bedrijfsprocessen voor de kernactiviteiten van Inno ondersteunt. Onderdeel hiervan is de volledig geïntegreerde warehouse managementoplossing van SAP: Extended Warehouse Management (EWM). Hiermee realiseert Inno efficiency in de Supply Chain en heeft altijd real time inzicht in voorraden en status van de orders.
EWM ondersteunt alle omnichannel processen, zoals winkelbevoorrading, Crossdock, E-commerce en Returns. Daarbij werd EWM zodanig ingericht dat ook value added services (VAS) geïntegreerd is in het Inbound en Cross Dock proces. Voor de verschillende uitleveringsstromen worden diverse orderpick-methodieken toegepast, zoals Wave picking, Pick to order en Pick to cart. Dit alles wordt volledig ondersteund door RF-scanning.
Door de efficiënte opslagsturing en methodieken binnen EWM, wordt optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte in het warehouse.
Digitaal en over de landsgrenzen heen
Ondanks de impact van de coronacrisis op de detailhandel is Inno vastbesloten om zijn transformatie, die in 2019 van start ging, voort te zetten. Dit betekent niet alleen dat er een digitale aanwezigheid gecreëerd wordt, maar ook dat alle winkels aan lokale of regionale klanteneisen moeten voldoen en dat er een nieuwe winkeluitstraling komt die klanten inspireert en aanspreekt. Het project werd over de landsgrenzen volledig digitaal uitgevoerd met maar liefst 45 personen en in totaal 120 stakeholders.
De succesvolle transformatie is te danken aan een duidelijk vastgestelde MVP. Mede door de SAP-activatie methodologie en de agile werkwijze, was er gedurende het gehele traject focus en duidelijk eigenaarschap. Het resultaat was een seamless cutover en een greenfield implementatie end-to-end in vijf maanden tijd.