Hoe ging jij deze uitdaging aan?
We migreerden de klant van SAP R/3 naar de nieuwste generatie SAP S/4HANA. En dat systeem werkt heel anders. Proactief in plaats van reactief. En daar moest de klant echt aan wennen. De grootste uitdaging zat vooral in een stuk change management bij de klant. Anders leren werken. Je vraagt geen lijstjes meer op om inzicht te krijgen. Nee, je hebt een overzichtelijk dashboard met alle informatie wat voor jouw rol belangrijk is. Je ziet die 20% openstaande orders op een tegeltje in het rood staan. Je klikt er op en weet binnen twee seconden om welke orders het gaat. Dit bespaart je zoveel tijd en voorkomt bijvoorbeeld ook dat je productie stil komt te liggen door een gebrek aan grondstoffen. SAP S/4HANA geeft je proactief inzicht in supply chain bottlenecks en daar kun je op acteren.
Wat was het resultaat van deze oplossing?
Het resultaat van deze implementatie was dat de klant zijn processen effectiever heeft leren managen, omdat SAP S/4HANA die intelligentie biedt. Zelfs de meest hardnekkige ‘lijstjes-mensen’ wisten we uiteindelijk mee te krijgen in dit veranderproces. En daar ben ik vooral trots op.