Contact

x

Customer Engagement

Alleen groothandels die de klant centraal stellen, zijn in staat om nieuwe afnemers te vinden en te binden.

Stel de klant centraal

Dankzij de transparantie die internet biedt, zijn klanten voortdurend op de hoogte van de beste deals en vinden ze zonder problemen een andere leverancier. In die nieuwe realiteit is customer engagement cruciaal.

Customer Engagement

Het vermogen om klanten te vinden, te binden en te verrassen is van essentieel belang geworden voor groothandelsbedrijven. Organisaties die de klant én de eindklant écht centraal kunnen stellen binnen álle processen, hebben goud in handen. Maak kennis met de vier voorwaarden van klantenbinding.

1. Be Personal

Groothandels met inzicht in en kennis van klanten en prospects kunnen hen op het juiste moment benaderen, met relevante informatie, de juiste producten, de juiste prijzen en de juiste aanbiedingen.

2. Think Borderless

Klanten bepalen, wanneer en hoe zij in contact komen met uw groothandel, zowel on- als offline. Zorg daarom voor een uniforme klantervaring in alle touchpoints. Dat vraagt om een nieuwe aanpak: stop met denken in kanalen en zorg dat de juiste informatie in álle klantprocessen beschikbaar is. Van prijzen, aanbiedingen en productbeschrijvingen tot klantinformatie.

3. Stay Connected

Groothandelsbedrijven hebben geweldig veel data tot hun beschikking. Dat is data die afkomstig is uit klantcontacten, maar ook informatie uit de magazijnen, data van toeleveranciers en gegevens van afnemers. Door deze data te verzamelen, te filteren en te analyseren, wordt het onder meer mogelijk klantgedrag te voorspellen en betere inkoopbeslissingen te nemen. Het resultaat? Optimale klantervaringen tijdens de volledige customer journey. En klantverwachtingen die keer op keer overtroffen worden.

4. Stay Connected

Voldoen aan bovenstaande drie voorwaarden, vraagt om een geïntegreerd IT-landschap waarin systemen probleemloos met elkaar praten. En om een organisatie waarin processen gestroomlijnd afgewikkeld worden en teams samenwerken. Business en IT alignment in combinatie met een modulair opgebouwd IT-landschap dat realtime data-uitwisseling kan faciliteren, vergroot de wendbaarheid en maakt dat groothandelsbedrijven nog klantgerichter gaan werken.

Met Ctac blijft u klanten verrassen

In een wereld waarin alles om de eindklant draait, dienen groothandelsbedrijven de reis die hun klanten maken – van oriënteren, beslissen en aanschaffen tot leveren en retourneren – helemaal te begrijpen en te beheersen. Elke stap in die klantreis brengt specifieke vragen en uitdagingen met zich mee. Ctac helpt groothandelsbedrijven bij het vinden van de juiste antwoorden. Als ‘House of Wholesale’ bieden wij heldere adviezen, ondersteunende diensten en slimme oplossingen voor groothandelsbedrijven die hun klanten écht centraal willen stellen en klantervaringen keer op keer willen overtreffen.

SAP Hybris Marketing

Analyseer iedere klant en prospect vanuit alle kanalen om elk contactmoment te identificeren. Zoals voorgaande aankopen, impliciete aankoopsignalen die zijn waargenomen tijdens recente surfsessies, of uitingen die op social media zijn gedaan.

SAP Hybris Cloud for Customer

Bij SAP Hybris Cloud for Customer draait alles om de golden record van een klant. Dat wil zeggen dat u een zo goed mogelijk beeld van iedere klant creëert (360 graden blik) om zo inzicht te krijgen in de status van de klant.

Whitepaper: Verrassen in de klantinteractie

Het hoe en waarom van Customer Engagement in Retail, Wholesale en Manufacturing.

Download whitepaper

Interessemanagement: ga in de schoenen van je klant staan

Blog - 8 mei 2018, Thijs den Dikken, 4 min leestijd

Hoe goed ken je je klant? Via het gebruik van interesse tags in marketinguitingen leer je zijn affiniteit en voorkeuren pas echt kennen. Met die data kun je altijd het juiste aanbod doen.

Je klant verwacht een persoonlijke benadering

Video

Ken jij jouw klant door en door? Weet je wat haar lievelingskleur is en zijn favoriete hobby? Met een persoonlijke benadering kan je klanten voor je winnen en aan je binden.

Webinar: Leer je klant kennen: de waarde van segmentatie

Webinar - 31 mei 2018

Klanten willen persoonlijke content die past bij hun interesses. Veel bedrijven weten dit wel. Slechts sommige handelen ernaar. Het is ook niet eenvoudig. Want hoe krijg je dat voor elkaar?