Contact

x

Customer Engagement in Retail

Optimaal voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is waar het bij Customer Engagement om gaat.

Customer Engagement in Retail

Klanten verwachten meer. Een geweldige ervaring. Relevante aanbiedingen. Hoe kunnen retailers klantverwachtingen overtreffen en de concurrentie aftroeven? Het antwoord is Customer Engagement.

Customer Engagement in Retail

Hoe kunt u als retailer klantverwachtingen overtreffen en de concurrentie keer op keer aftroeven? Optimaal Customer Engagement speelt daarin een belangrijke rol. Customer Engagement is meer dan klantinteractie alleen. Daarbij staat Customer Engagement voor het wekken van interesse en het centraal stellen van de klant. Uw klanten het gevoel geven dat het allemaal om hen draait. Hoe? Door ze continu te verrassen en ze toe te voegen aan uw fanclub.

Vier voorwaarden voor Customer Engagement

In het verrassen van uw klanten spelen vier elementen een essentiële rol

1. Be Personal

U dient alles te weten van uw klanten en prospects om optimaal op hun wensen in te kunnen spelen.

2. Think Borderless

Denk niet langer in kanalen. De Customer Journey van uw klant speelt zich immers zowel on- als offline af. Als u niet langer in kanalen denkt, kunt u uw klanten op een uniforme manier benaderen en op basis van één enkele versie van de waarheid.

3. Stay Connected

Zorg dat u constant in verbinding staat met uw klanten. Op deze manier kunt u grote hoeveelheden data verzamelen en omzetten in bruikbare inzichten. Data waarmee u uw klant persoonlijk benadert in iedere stap van de customer journey.

4. Take Control

In control zijn is de vierde succesfactor. Heeft u behoefte aan een eenduidig klantbeeld en de volledige controle over uw voorraad en de supply chain? Zorg dan voor een stabiel technisch en organisatorisch fundament.

Deze vier voorwaarden vormen het fundament onder onze visie op de manier waarop winkelbedrijven succesvol kunnen blijven in een snel veranderende wereld. Wij helpen u om uw organisatie op al deze vlakken te laten excelleren.

inRiver PIM

Het moderne Product Information Management-platform (PIM) van inRiver helpt manufacturers, wholesalers en retailers om het complete aankoopproces van hun klanten perfect te stroomlijnen. Online, maar ook voor catalogus en POS.

SAP HANA

Bedrijven en organisaties verzamelen steeds meer data. Die gegevens zijn cruciaal om in te spelen op de veranderende wereld om hen heen. Analyseer uw data in realtime en reageer proactief op deze veranderingen met SAP HANA.

Whitepaper: Verrassen in de klantinteractie

Het hoe en waarom van Customer Engagement in Retail, Wholesale en Manufacturing.

Download whitepaper

Interessemanagement: ga in de schoenen van je klant staan

Blog - 8 mei 2018, Thijs den Dikken, 4 min leestijd

Hoe goed ken je je klant? Via het gebruik van interesse tags in marketinguitingen leer je zijn affiniteit en voorkeuren pas echt kennen. Met die data kun je altijd het juiste aanbod doen.

Je klant verwacht een persoonlijke benadering

Video

Ken jij jouw klant door en door? Weet je wat haar lievelingskleur is en zijn favoriete hobby? Met een persoonlijke benadering kan je klanten voor je winnen en aan je binden.

Webinar: Leer je klant kennen: de waarde van segmentatie

Webinar - 31 mei 2018

Klanten willen persoonlijke content die past bij hun interesses. Veel bedrijven weten dit wel. Slechts sommige handelen ernaar. Het is ook niet eenvoudig. Want hoe krijg je dat voor elkaar?