Contact

x

PIM oplossingen

De Customer Journey is het afgelopen jaar enorm veranderd. Er zijn meer (digitale) verkoopkanalen beschikbaar en consumenten denken niet meer in kanalen.

Klanten zijn steeds minder merktrouw

Onderzoek van Google toont aan dat klanten minder merkentrouw zijn en eerder af gaan op een merk die de juiste informatie biedt. Het bieden van de juiste productinformatie, ongeacht het kanaal, is van groot belang. U wilt daarom op elk verkoopkanaal de beste productinformatie leveren.

PIM oplossingen

In de praktijk wordt productinformatie vaak nog in verschillende systemen ingevoerd. Dit is foutgevoelig, leidt tot versnipperde informatie en het kost extra tijd om informatie te gebruiken. Met een PIM systeem beheert u uw productinformatie vanuit één platform. Alle productinformatie is consistent in verschillende systemen en u kunt productinformatie eenvoudig naar alle verkoopkanalen publiceren.

Een PIM systeem helpt u om de complete Customer Journey van klanten nog beter te stroomlijnen. Zo creëert u een eersteklas (online) winkelervaring en real time informatie in elk verkoopkanaal. Denk aan e-Commerce platforms, Online partners en Point of Sale. Maar ook offline zoals foldermateriaal, product sheets en catalogi. Zodra er sprake is van een groot of sterk wisselend assortiment en/of meerdere brands, talen en kanalen biedt een PIM toegevoegde waarde.­

Wist u dat?

  • Mensen steeds korter in aanraking komen met een product of merk?
  • Mensen niet in kanalen maar in producten, services en merken denken?
  • Mensen minder loyaal zijn en een aankoop afhankelijk is van de juiste informatievoorziening?
  • 87% van de digitale kanalen mensen richting winkels drijft?
  • 82% van de mensen hun mobiel gebruiken als shopping-assistant in de winkel?

De toekomst van PIM

De Customer Journey is het afgelopen jaar enorm veranderd. Consumenten zijn minder loyaal en trouw aan merken. Daarnaast komt uw potentiële klant steeds vaker maar korter in aanraking met uw product of merk. In die micromomenten moet u ze weten te vangen. Dit heeft tot gevolg dat mensen eerder afgaan op een merk dat de juiste informatie biedt. Ongeacht wie dat is. Daarom is het belangrijk dat u zich onderscheidt met de juiste productinformatie. Uw klanten denken niet meer in kanalen maar in producten met de juiste productinformatie. 

SAP Hybris Marketing

Analyseer iedere klant en prospect vanuit alle kanalen om elk contactmoment te identificeren. Zoals voorgaande aankopen, impliciete aankoopsignalen die zijn waargenomen tijdens recente surfsessies, of uitingen die op social media zijn gedaan.

inRiver PIM

Het moderne Product Information Management-platform (PIM) van inRiver helpt manufacturers, wholesalers en retailers om het complete aankoopproces van hun klanten perfect te stroomlijnen. Online, maar ook voor catalogus en POS.

Whitepaper: Verrassen in de klantinteractie

Het hoe en waarom van Customer Engagement in Retail, Wholesale en Manufacturing.

Download whitepaper

Interessemanagement: ga in de schoenen van je klant staan

Blog - 8 mei 2018, Thijs den Dikken, 4 min leestijd

Hoe goed ken je je klant? Via het gebruik van interesse tags in marketinguitingen leer je zijn affiniteit en voorkeuren pas echt kennen. Met die data kun je altijd het juiste aanbod doen.

Webinar: Product informatie management

Video

Ctac geeft tijdens het webinar haar visie op productinformatiemanagement (PIM). Hierin vertellen we wat PIM is, wat het u oplevert en hoe het bijdraagt aan de beste ervaring voor klanten en leveranciers.

Webinar: Leer je klant kennen: de waarde van segmentatie

Webinar - 31 mei 2018

Klanten willen persoonlijke content die past bij hun interesses. Veel bedrijven weten dit wel. Slechts sommige handelen ernaar. Het is ook niet eenvoudig. Want hoe krijg je dat voor elkaar?