Contact

x
PIM/DAM oplossingen

De Customer Journey is de afgelopen jaren enorm veranderd. Er zijn meer (digitale) verkoopkanalen beschikbaar en consumenten denken niet meer in kanalen.

Klanten zijn steeds minder merktrouw

Onderzoek van Google toont aan dat klanten minder merkentrouw zijn en eerder af gaan op een merk die de juiste informatie biedt. Het bieden van de juiste productinformatie, ongeacht het kanaal, is van groot belang. U wilt daarom op elk verkoopkanaal de beste productinformatie leveren.

PIM/DAM oplossingen

In de praktijk wordt productinformatie vaak nog in verschillende systemen ingevoerd. Dit is foutgevoelig, leidt tot versnipperde informatie en het kost extra tijd om informatie te gebruiken. Met een PIM systeem beheert u uw productinformatie vanuit één platform. Alle productinformatie is consistent in verschillende systemen en u kunt productinformatie eenvoudig naar alle verkoopkanalen publiceren. Een PIM systeem helpt u om de complete Customer Journey van klanten nog beter te stroomlijnen. Zo creëert u een eersteklas (online) winkelervaring en real time informatie in elk verkoopkanaal. Denk aan e-Commerce platforms, Online partners en Point of Sale. Maar ook offline zoals foldermateriaal, product sheets en catalogi. Zodra er sprake is van een groot of sterk wisselend assortiment en/of meerdere brands, talen en kanalen biedt een PIM toegevoegde waarde.­

Wist u dat?

  • Mensen steeds korter in aanraking komen met een product of merk?
  • Mensen niet in kanalen maar in producten, services en merken denken?
  • Mensen minder loyaal zijn en een aankoop afhankelijk is van de juiste informatievoorziening?
  • 87% van de digitale kanalen mensen richting winkels drijft?
  • 82% van de mensen hun mobiel gebruiken als shopping-assistant in de winkel?

De toekomst van PIM

De Customer Journey is het afgelopen jaar enorm veranderd. Consumenten zijn minder loyaal en trouw aan merken. Daarnaast komt uw potentiële klant steeds vaker maar korter in aanraking met uw product of merk. In die micromomenten moet u ze weten te vangen. Dit heeft tot gevolg dat mensen eerder afgaan op een merk dat de juiste informatie biedt. Ongeacht wie dat is. Daarom is het belangrijk dat u zich onderscheidt met de juiste productinformatie. Uw klanten denken niet meer in kanalen maar in producten met de juiste productinformatie. 

Bynder DAM: Stroomlijn de creatie van al uw digitale content

Het aantal touch-points dat een klant met een merk heeft wordt steeds groter. Als merk wordt het een steeds grotere uitdaging om (digitale) content op alle kanalen consistent te houden. Of u nou bezig bent met rebranding, merkpositionering, een digitale transformatie of grootschalige groei. 

Bynder DAM stelt uw marketing- en branding afdelingen in staat efficiënter te werken, het zorgt voor een uniformele aanpak in al uw marketing- en campagne-werkzaamheden. Het is de digitale werkbank voor uw organisatie in de Cloud. Bynder DAM maakt het mogelijk om merkconsistentie te waarborgen, vindbaarheid van assets in één single source of truth te vergemakkelijken, eenvoudig assets te delen met klanten, partners of leveranciers en creatieve processen te stroomlijnen. Steeds meer organisaties maken gebruik van Bynder DAM om op een snelle manier digitale content te beheren en in het juiste format te distribueren naar tal van marketing- en sales kanalen, zoals e-commerce, web, social media en print. Bynder DAM staat bekend als gebruiksvriendelijk, snel te implementeren en zorgt ervoor dat content op een uniformele manier klaar staat voor distributie.

Heeft u vragen over Bynder DAM, Implementatie trajecten of de mogelijkheden tot integratie met uw PIM, CDN of CMS systeem? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op en wij zullen u met alle enthousiasme willen helpen.
 

inRiver PIM

Het moderne Product Information Management-platform (PIM) van inRiver helpt manufacturers, wholesalers en retailers om het complete aankoopproces van hun klanten perfect te stroomlijnen. Online, maar ook voor catalogus en POS.

Bynder DAM

Uw klanten krijgen een bepaald beeld van uw organisatie op basis van visuele en tekstuele merkuitingen. Om in de gedachten van uw klanten te blijven, is het van belang consistente merkuitingen te ontwikkelen, verrijken en te distribueren.

Whitepaper: Product Information Management

Winst boeken door productclassificatiestandaarden te combineren met een PIM-systeem? In dit whitepaper laten we zien waarom je bij de aanschaf of het gebruik van een PIM-systeem altijd moet overwegen om productclassificaties te standaardiseren.

Download whitepaper

Live met een PIM-systeem in 8 weken? Het kan echt!

Interessant

Veel bedrijven twijfelen om te investeren in een PIM systeem, omdat aangenomen wordt dat het onmogelijk is om in een korte periode een systeem operationeel te hebben. Niets is minder waar!

CTAC ETIM-PRODUCTCLASSIFICATIE-EXTENSIE

Productsheet

In deze productsheet ontdekt u welke features de ETIM-extensie heeft en welk support Ctac hierbij biedt.

KAARSENFABRIKANT SPAAS STAPT OVER OP INRIVER PIM

Referentiecase

Om afnemers zo goed mogelijk te voorzien van productinformatie, is Spaas overgestapt op productinformatiesysteem InRiver.