Contact

x

Point of Sale

Nog niet zo lang geleden was betalen een geïsoleerd proces. De klant wilde iets kopen en rekende dat af. En aan het einde van de dag werd de kassa opgemaakt.

Point of Sale

Dat is tegenwoordig wel anders. Tegenwoordig maakt de kassa integraal deel uit van de digitale infrastructuur van de retailer. Het is een essentiële dataverschaffer geworden. Afrekenen kan nog steeds.

Point of Sale (POS) oplossingen

Elke transactie bijdragen aan meer inzicht, voorraadoptimalisatie en een unieke klantbeleving. De kassa is een essentieel onderdeel geworden van de Customer Journey die zich tegenwoordig zowel online als offline afspeelt. Klanten verwachten optimaal bediend te worden, ook op het moment dat ze gaan afrekenen. Dat betekent in de eerste plaats dat de productnamen en de bijbehorende prijzen op de bon moeten kloppen en aanbiedingen goed in het systeem staan. Het betekent ook dat de kassa probleemloos om moet kunnen gaan met klantkaarten, personeelskorting en andere loyalty-systemen. En het betekent de klant makkelijk af moet kunnen rekenen op de manier die hij zelf het prettigst vindt. Dit zijn basisvoorwaarden.

Runshoppers en funshoppers bedienen

Hoe u uw kassa’s opzet en inricht, hangt in belangrijke mate af van uw eigen wensen en de wensen van uw klanten. Krijgt u vooral runshoppers over de vloer die vooral snel en zonder gedoe willen betalen? Dan is het van belang dat snelheid en gebruiksgemak centraal staan. Of wilt u juist inspelen op de wensen van funshoppers die u zo lang mogelijk in uw zaak wil houden? Dan dient uw POS niet alleen als kassa te fungeren, maar ook informatiehub waar verkopers informatie kunnen vinden over zaken als beschikbaarheid, varianten en levertijd

Think Borderless

Daar komt nog eens bij dat klantreizen steeds vaker online beginnen. Om uw klant een echt grenzeloze ervaring te bieden, zou het bijvoorbeeld mogelijk moeten zijn om een product online te bestellen, het in de ene winkel af te halen en het vervolgens in een andere winkel terug te brengen en het aankoopbedrag terug te krijgen. Misschien wilt u zelfs een berichtje krijgen als een bepaalde klant binnen is.

Naadloze integratie

Al deze scenario’s vragen om naadloze integratie van uw Point of Sale en Loyalty systemen met de andere systemen van uw organisatie. Daarmee vormen uw kassa’s – van tablet en all-in-one tot self checkout - een plek waar data opgehaald wordt en waar nieuwe transactiedata ontstaat. Informatie die u helpt om een real-time beeld van uw voorraadstatus te creëren, net als een op de seconde precies beeld van uw dagomzet.

Ctac heeft een uitstekende naam in de retailmarkt, ook waar het om POS-oplossingen gaat. Verschillende toonaangevende retailers vertrouwen op onze retail-expertise en op XV Retail, onze krachtige hardware-onafhankelijke POS-oplossing die inmiddels geschikt is voor gebruik in acht Europese landen.

XV Retail

Het POS kassasysteem en retail oplossing voor de centraal aangestuurde Food en Non-Food retailer. Wij verbinden met XV Retail uw bestaande kanalen en maken deze inzichtelijker en krachtiger dan ooit tevoren.

Omni Customer Loyalty

Een klantenpas introduceren? Cadeaukaarten uitgeven, medewerkers korting geven of aanhaken bij de loyaliteitsprogramma’s van derden? Met Omni Customer Loyalty van Ctac rolt u probleemloos loyaliteitsprogramma’s uit waarmee u trouwe klanten beloont.

Retail 2020 – Onderdeel runshoppers en funshoppers

Blog - 31 oktober 2017, Ivo van der Raad, 4 min leestijd

Funshoppers en runshoppers optimaal bedienen in 2020 vraagt om lef en ondernemerschap. Hoe bedienen retailers runshoppers en funshoppers in 2020? Het antwoord is eenvoudig.