De uitdaging: professionalisering en groeipijnen
“Holla kent in essentie twee peilers”, vertelt Vastenburg. “Onze juridisch specialisten met hun kennis, ervaring en competenties zijn de eerste peiler. Data is de tweede. Ons IT-landschap is de onmisbare verbinding tussen die twee elementen. Het is voor ons daarom van groot belang dat de IT soepel werkt. Het uitwisselen van informatie, het onderzoeken van data en digitale communicatie vormen het hart van onze operatie.”
“Naarmate ons kantoor de afgelopen jaren groeide, groeiden ook onze IT-wensen, -eisen en -mogelijkheden. We wilden kunnen beschikken over dezelfde digitale voorzieningen als de grootste zakelijke dienstverleners van Nederland. Daarom hebben we de afgelopen jaren steeds nieuwe best-of-class applicaties geïmplementeerd. Maar naarmate we nieuwe applicaties toevoegden en oude vervingen, liepen we tegen de grenzen van ons IT-landschap aan.”
Dat landschap had Holla in 2013 samen met een ITpartner opgezet. “Het heeft al die tijd voldaan”, vertelt Vastenburg. “Maar het liep spaak toen we een stap verder probeerden te zetten. Applicaties liepen vast of we konden dossiers niet snel openen op cruciale momenten. Daardoor verloren we kostbare tijd. Bovendien merkten we dat onze eisen en vragen te complex werden voor onze partner. We waren elkaar simpelweg ontgroeid. Daarom gingen we op zoek naar een partner en oplossing die met ons mee kunnen groeien.”