M&G Group
Data
3
Inriver PIM
ETIM-Extensie
Datamanagement
De uitdaging
Productinformatie beheren
M&G Group heeft meer dan 12.000 producten in haar assortiment en voorziet ieder product dat ze ontwikkelen van specifieke kenmerken. Denk daarbij aan de afmetingen van het product, het materiaal waarvan het gemaakt is en de wijze waarop gebruikers het product moeten bevestigen. De basisinformatie staat in het standaard ERP-systeem, maar dat was minder geschikt om commerciële en marketinggerelateerde productkenmerken te beheren. Wouter Bossink, Manager Marketing & Productmanagement bij M&G Group: “We konden marketingmaterialen zoals foto’s of brochures toe te voegen aan het systeem. Informatie raakte daardoor versnipperd in losse spreadsheets, documenten en mappen door de hele organisatie. Het werd daarom tijd om onze commerciële productinformatie beter te stroomlijnen.”
De oplossing
Controle over actuele productinformatie
M&G Group koos na een zorgvuldige selectieprocedure voor inriver PIM. “We voegen nu eenvoudig marketinginformatie toe aan de technische kenmerken van onze producten. Zo verrijken we de productinformatie en is alle data beschikbaar op één centrale plek. Daarnaast maken we binnen inriver PIM met één druk op de knop digitale productdatasheets. Ctac ontwikkelde PDF-templates die we met inriver automatisch vullen met de juiste informatie. Als bepaalde informatie wijzigt, update het platform ook direct de productdatasheets of de online catalogus. Zo houden we onze commerciële uitingen actueel“, aldus Wouter Bossink.
Lees het hele klantverhaal
Wil je meer weten over de mogelijkheden van Inriver PIM?
Data Specialist